Pirkanmaa: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen - tuomio pahoinpitelystä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1652
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen, tuomittiin pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Suihkuputki kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 9:14 am Jukuripää on lienee hyvin nuori. Itte -70 luvulla sain koivuvitsasta perseelle tuhmuuksia tehdessäni. Ja vitsa piti hakea itte. Lisäksi risua säilytettiin eteisen peilin päällä, muistuttamassa sen olemassa olosta. Se kasvatus teki musta nöyrän, toisia kunnioittavan ihmisen. Piste.
Sattumalta olen sinua vanhempi. Kotonani ei siitä huolimatta risujen ja tukkapöllyjen kanssa huseerattu. Minusta ei tosin tullut mitään nöyristelijää, onneksi. Jos ihmiseltä piestään jo pienenä luonne kumoon piiskan kanssa, ollaan aika pahasti hakoteillä. Nöyryys ei ole tavoittelemisen arvoista, eikä myöskään lasten kurittaminen. Piste.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Ahmi
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2021 10:26 pm

Re: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen, tuomittiin pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja Ahmi »

Jos on pahasti lapsena hakattu niin joku päivä voi alitajuntaan painetut traumat nousta pintaan ties minkälaisia raivokohtauksina. Luulen, että tuollaista on taustalla useassa päihtyneenä tehdyssä henkirikoksesta jos ei psykopatiaa ym löydy tutkimuksissa.
canis lupus
Vic Mackey
Viestit: 1920
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen, tuomittiin pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

meitzi kirjoitti: To Touko 16, 2024 1:20 am
Sarjahurmaaja kirjoitti: Ma Touko 13, 2024 7:14 pmMitähän sinä nyt oikein selität, miksi minun pitäisi antaa kaupassa tukistuksia tuntemattomille?
Jos aikuinen käyttäytyy huonosti kaupassa, niin siltähän on jäänyt ojentaminen kesken, ja tietenkin linjan mukaisesti siinä olisi oiva hetki antaa luunappi tai pieni tukistus.
Itse olen ottanut näihin sellaisen verbaalisen linjan. Menen sekaan tilanteeseen ja olen riittävän ärsyttävä. Sitten annan vastapuolen huitoa itsensä hengähdyksiin. Sitten riittääkin joku puhallukseen verrattava väkivallanteko (kuten esimerkiksi päähäni suunnattu potku bootsilla, jonka väistön jälkeen sille kengälle näytän taivasta) ja aikuinen makaa maassa, osan läksyistään oppineena, kunhan taas tajuihinsa palaa.
Mens malus in corpore sano
Paikalla
Yrjö Yrjönpoika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1488
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen, tuomittiin pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Sopuli kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 9:43 am ...se vaatii sen, että on itse älykkäämpi ja ovelampi. Luolamiehillä toiminta jää "näin on aina toimittu" tai "näin se koirakin toista kouluttaa" -tasolle. Ei siitä heitä voi syyttää, kun eivät muuta osaa. He eivät vain saisi olla vastuussa kenenkään kasvattamisesta.
▪︎ Niinpä niin...
Itsekään en tosiaan puolla minkäänlaisia väkivaltaan perustuvia kasvatuskeinoja. Päinvastoin.

Kun nyt tuossa rivien välistä annoit ymmärtää, että sinulla on viisautta, älyä, oveluutta ja osaamista yli "luolamiehen" toiminnan, niin voisitko briiffisti muutamalla sanalla kertoa hyvän tai parikin hyvää keinoa, jolla raivoriehuva ja voimakkaasti vastaan hangoitteleva, elleipä peräti väkivaltaisesti käyttäytyvä lapsi saadaan takaisin tolkkuihinsa väkivallattomin keinoin?

Neuvoistasi voisi olla hyötyä muutamallekin hankalan lapsen kanssa kasvokkain joutuvalle kasvattajalle.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5295
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen, tuomittiin pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja meitzi »

canis lupus kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 8:39 pm
meitzi kirjoitti: To Touko 16, 2024 1:20 am
Sarjahurmaaja kirjoitti: Ma Touko 13, 2024 7:14 pmMitähän sinä nyt oikein selität, miksi minun pitäisi antaa kaupassa tukistuksia tuntemattomille?
Jos aikuinen käyttäytyy huonosti kaupassa, niin siltähän on jäänyt ojentaminen kesken, ja tietenkin linjan mukaisesti siinä olisi oiva hetki antaa luunappi tai pieni tukistus.
Itse olen ottanut näihin sellaisen verbaalisen linjan. Menen sekaan tilanteeseen ja olen riittävän ärsyttävä. Sitten annan vastapuolen huitoa itsensä hengähdyksiin. Sitten riittääkin joku puhallukseen verrattava väkivallanteko (kuten esimerkiksi päähäni suunnattu potku bootsilla, jonka väistön jälkeen sille kengälle näytän taivasta) ja aikuinen makaa maassa, osan läksyistään oppineena, kunhan taas tajuihinsa palaa.
No voi hellantuutelis sentään, tulikos nyt oikein iso olo, ja pitääkö meidän kaikkien heti osoittaa kunnioitusta päähän potkaisevaa sankarpoikaa kohtaan? Hivelisikös itsetuntoasi kovastikin, kun kertoisin ryhtyneeni heti kovasti ja syvästi fanittamaan väkivallan jaloa lajia noin upeasti hyödyntävää alfaurosta, jolle kaltaisteni maan matosten pitäisi ehdottomasti tyrkyttää niin vaimomme kuin lapsemmekin siitettäviksi?
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
canis lupus
Vic Mackey
Viestit: 1920
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen, tuomittiin pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja canis lupus »



Tarkkaavaisuutta siihen lukemiseen. Se bootsi ei ole ollut minun, pää johon bootsin liike oli ollut suunnattuna oli minun, siirsin vaan pääni pois linjalta ja annoin sille herran bootsille vain pidennettyä liikerataa. Kun jalka on riittävän korkealla, pääpuoli löytyy usein sitten maankamaralta.
Mens malus in corpore sano
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5295
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen, tuomittiin pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja meitzi »

canis lupus kirjoitti: La Touko 18, 2024 8:56 am Tarkkaavaisuutta siihen lukemiseen.
Sorry, ei pysty. Väkivaltafantasiat eivät yksinkertaisesti saa aikaiseksi motivaatiota tarkkaavaisuuteen asti. Ei edes silloin, kun fantasioidaan punisherin roolista.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2262
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Pirkanmaa: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen - tuomio pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Villeri kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 11:19 am Fyysinen kuritus ei kuulu tämän päivän kasvatukseen, ja se on oikein hyvä niin.

Mutta jos luunapin takia järjestetään käräjäoikeuden istuntoja, niin eipä ole ihme, jos tuomioistuimet ovat tukossa.
Totta puhut!

Koko systeemi on ihan tukossa, ihmiset roikkuu loysassa hirressa vuosiakin, kun on naita "luunappikarajointeja".
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Sopuli
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:44 pm

Re: Pirkanmaa: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen - tuomio pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 10:32 pm voisitko briiffisti muutamalla sanalla kertoa hyvän tai parikin hyvää keinoa, jolla raivoriehuva ja voimakkaasti vastaan hangoitteleva, elleipä peräti väkivaltaisesti käyttäytyvä lapsi saadaan takaisin tolkkuihinsa väkivallattomin keinoin?

Neuvoistasi voisi olla hyötyä muutamallekin hankalan lapsen kanssa kasvokkain joutuvalle kasvattajalle.
Kuten me varmastikin kaikki väkivaltaisesti käyttäytyviä lapsia kohtaavat kasvattajat tiedämme, kiinnipito on äärimmäinen keino saada lapsi takaisin tolkkuihinsa vahingoittamatta itseään tai muita. Se ei kuitenkaan ikinä saa olla rankaisukeino.
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2262
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Pirkanmaa: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen - tuomio pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

En usko, etta kukaan on tassa ehdottanut etta se olisi rankaisukeino?
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10851
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Pirkanmaa: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen - tuomio pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja damfin »

jukuripää kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 11:34 am
Suihkuputki kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 9:14 am Jukuripää on lienee hyvin nuori. Itte -70 luvulla sain koivuvitsasta perseelle tuhmuuksia tehdessäni. Ja vitsa piti hakea itte. Lisäksi risua säilytettiin eteisen peilin päällä, muistuttamassa sen olemassa olosta. Se kasvatus teki musta nöyrän, toisia kunnioittavan ihmisen. Piste.
Sattumalta olen sinua vanhempi. Kotonani ei siitä huolimatta risujen ja tukkapöllyjen kanssa huseerattu. Minusta ei tosin tullut mitään nöyristelijää, onneksi. Jos ihmiseltä piestään jo pienenä luonne kumoon piiskan kanssa, ollaan aika pahasti hakoteillä. Nöyryys ei ole tavoittelemisen arvoista, eikä myöskään lasten kurittaminen. Piste.
Jaa... eikös yleinen vallalla oleva argumentti ollut nimenomaan niin että ruumiillista kuritusta lapsena kohdanneista tulee väkivaltarikollisia jotka kostavat kurituksen vanhemmilleen heti kun kasvavat riittävän vahvoiksi, ja lisäksi vielä omia lapsia saadessaan kasvattavat heidätkin väkivallalla.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10851
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Pirkanmaa: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen - tuomio pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja damfin »

Villeri kirjoitti: Pe Touko 17, 2024 11:19 am Fyysinen kuritus ei kuulu tämän päivän kasvatukseen, ja se on oikein hyvä niin.

Mutta jos luunapin takia järjestetään käräjäoikeuden istuntoja, niin eipä ole ihme, jos tuomioistuimet ovat tukossa.
Olen aivan samaa mieltä, on toki ihan ok ja suotavaa paheksua ja opastaa vanhempia (tai isovanhempia) jotka kurittavat lapsia vaikkapa nyt luunapilla, mutta jos teko on sellainen josta nyt ei kuitenkaan ruumiillisia vammoja kuten esimerkiksi mustelmia jää, niin onhan tuo melkoista ylilyöntiä ja turhaa oikeuslaitoksen kuormittamista jos tuollaisista käräjöimään ruvetaan.
aumari
Axel Foley
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Pirkanmaa: Isoisä antoi luunappeja pojanpojalleen - tuomio pahoinpitelystä

Viesti Kirjoittaja aumari »

Sain piiskaa kun en pyytänyt anteeksi jotain mitä en tiennyt tehneeni. Jälkeenpäin selvisi hänen erehtyneen (halunneen erehtyä) kolttosen tekijästä. Risu piti itse etsiä, koska hänenkin piti lapsuudessaan. Piiskaamisen sanoi lopettavansa heti kun lakkaan itkemästä! Ihmettelin tuota, että miten voi itkemisen lopettaa jos koko ajan sattuu. Kun piiskaaminen loppui hän sanoi: pyydätkö nyt anteeksi ja minä kysyin, että miksi minun pitää pyytää anteeksi, sinähän se löit minua. Joskus aikuisena tuli mieleen, että oliko hän purkanut stressinsä riitaisasta avioliitostaan siihen selkäsaunaan. Lapsen satuttaminen ja kaltoinkohtelu yleensäkin on sairasta!
Vastaa Viestiin